Yoga in de ochtend

Waarom Yoga in de ochtend beoefenen?

Wanneer beoefen jij Yoga? Weet jij nog niet wat het beste moment is om jouw Yoga mat tevoorschijn te halen? Dan is deze blog voor jou. Yoga in de ochtend beoefenen biedt namelijk heel wat voordelen. In deze blog gaan we wat dieper in op de voordelen van Yoga in de ochtend en delen we ook met je drie oefeningen die je gemakkelijk in de ochtend kunt beoefenen.

De voordelen van Yoga in de ochtend

Je wordt wakker en je wekker gaat af. Je zet je alarm uit en pakt vervolgens je telefoon. Staan er nog berichtjes op Whatsapp open? Heb ik e-mails binnengekregen die ik direct moet lezen? Stop stop stop. Jouw brein moet op deze manier wel heel snel aan het werk, terwijl je nog maar net wakker bent. Niet echt ideaal. Zelf zou je het ook niet fijn vinden om zonder te trainen een marathon te lopen right? We willen dus rustig kunnen opstarten. Op deze manier zorgen we dat we niet gelijk overprikkelt raken en we niet gelijk stressen. Maar hoe moet het dan wel?

Laten we voorop stellen dat er geen perfecte formule is dat iedereen precies kan gebruiken om op een goede manier de dag te starten. Wat we wel weten is dat Yoga jou kan helpen om te ontspannen. Hierdoor kun je in de ochtend gelijk werken aan een goede mindset voor die dag, waardoor je ook nog eens meer focus en motivatie krijgt. Daarnaast hoef je ook niet heel lang Yoga oefeningen uit te voeren om te zorgen dat je je lekker voelt in de ochtend. Wat stellen wij daarom voor?

Gaat je wekker af? Zet hem uit en sta gelijk op. Door langer in bed te blijven liggen en te snoozen, ga je je ook niet beter voelen. Dat is gebleken uit onderzoek. Wanneer je opstaat, kun je wat koud water op je gezicht aanbrengen, waardoor je je al een stuk wakkerder voelt. Start hierna gelijk met een Yoga sessie. Doe comfortabele kleren aan en pak je Yoga matje erbij. Doe een yoga sessie. Dit hoeft niet langer dan 5 minuten te zijn. Het gaat vooral om de manier waarop je op staat. Wil je vervolgens werken aan je mindset die ochtend? Dan kun je na de yoga sessie nog mediteren. Zo zorg je ervoor dat je op een goede manier op staat.

Drie Yoga oefeningen voor in de ochtend

Volgens de Wereld van Yoga zijn dit drie Yoga oefeningen in de ochtend die je doen helpen ontspannen om op een zo goed mogelijke manier aan je dag te beginnen:

  • De kathouding
    • De kathouding is een houding die je helpt om je rug soepeler te maken. Dit doe door op het ritme van je ademhaling je rug bol en hol te maken
  • Neerkijkende hond
    • Dit is een houding om ook je rug en hamstrings aan te pakken
  • De krijger
    • Een houding om heel je lichaam te strekken.

Conclusie

Ben je iemand die van snoozen houdt? En merk je dat je de dag niet goed begint? Dan hoop ik dat deze blog jou zojuist heeft geholpen. Yoga in de ochtend heeft veel voordelen. Het helpt je om goed de dag te beginnen. Stop met het overprikkelen van je brein in de ochtend en ga voor een gezonde start van je dag. Jij bepaalt de dag en de dag bepaalt jou niet! We hebben drie Yoga oefeningen voor je die je helpen om de dag goed te starten. Deze oefeningen kun je ook online opzoeken, zodat je precies weet hoe je ze goed moet uitvoeren.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.