yoga en slaap

Door middel van yoga beter slapen

Yoga is een geweldige manier om je te ontspannen, en het is ook aangetoond dat het je helpt om beter te slapen. In feite helpt yoga je ademhaling en hartslag te vertragen en vermindert het de hoeveelheid stresshormonen in je lichaam. Dit betekent dat als je je gestrest voelt door werk, school of andere verantwoordelijkheden, yoga je kan helpen ontspannen zodat je eerder in slaap valt als het bedtijd is. Wij geven je vandaag een aantal tips en redenen om yoga te doen voor het slapen gaan.

Yoga helpt je te ontspannen

Yoga oefeningen zijn een geweldige manier om jouw lichaam en geest te ontspannen voordat je naar bed gaat. Ze zorgen ervoor dat je je prettiger voelt en sneller in slaap valt, waardoor u beter in slaap blijft.

Ontspan met ademhalingsoefeningen

Yoga heeft veel ademhalingsoefeningen die ik helpen om tot rust te komen. Wanneer je ademhalingsoefeningen doet voor het slapen gaan voor me, komt je lichaam meer tot rust. Er zijn veel verschillende soorten ademhaling oefeningen die je kunt uitproberen. Aantal uit en kijk Welke er bij jou past. Zorg ervoor dat je niet op je telefoon gaat na de ademhalingsoefeningen. Eerder kan je jouw trein weer opnieuw activeren wat ervoor zorgt dat je niet goed in slaap kan vallen

Ontspan je spieren met een aantal lichaamsoefeningen

Ontspan je spieren door een aantal yoga oefeningen te doen. We zetten een aantal oefeningen voor je op een rij.

  • Childspose
  • Savasana
  • Knees into chest
  • Legs up the wall
  • Lying Butterfly

Conclusie

Kun je niet goed in slaap vallen? Heb je het gevoel dat jouw brein de hele tijd aan staat? Probeer dan Yoga oefeningen te doen voordat je gaat slapen. Yoga en slaap gaat namelijk heel goed samen! Yoga oefeningen helpen je namelijk om te ontspannen zodat je heerlijk naar dromenland kan gaan.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.